Dankzij gulle hulp Valsplat maken we samen meer online impact

Dat er direct een match was tussen digitaal bureau Valsplat en War Child is niet zo vreemd. Voor beiden geldt: het maken van impact staat centraal in het dagelijkse werk. En dus stak Valsplat pro bono haar hand uit om ons te helpen. Dat is nog eens #goedbezig zijn voor War Child.

“Natuurlijk hoop ik dat we daarmee ook andere bedrijven inspireren om organisaties als War Child te helpen”, vertelt Jikke de Hoop. Want alle hulp is welkom. En ook een verandering in een website kan al een groot verschil maken. Als de juiste investeerders War Child gemakkelijker kunnen vinden, kunnen uiteindelijk veel extra kinderen geholpen worden.

“Valsplat is steeds meer bezig met maatschappelijke impact. Dat willen we met trots uitdragen, daarom zeiden we direct ja op het verzoek van War Child."
Jikke de Hoop, Valsplat
Jikke van Valsplat

Het belang van een goede website kent Jikke van Valsplat als geen ander

Foto: Sandra Ruhe

De website van War Child

Zij dompelde zich onder in onze War Child Alliance Foundation-website

Foto: Joren de Goede

Onderzoeken en analyseren

Het belang van een goede website kent Jikke als geen ander. Zij werkt al jaren als onderzoeker bij Valsplat waar zij zich de afgelopen tijd heeft ondergedompeld in onze War Child Alliance Foundation-website. Deze site heeft een opfrisbeurt nodig, maar dan is het verstandig om eerst het gebruik ervan goed te laten onderzoeken en analyseren. Exact dat waar Valsplat goed in is.

Gesprekken over de hele wereld

Jikke en haar collega’s gingen direct aan de slag. “Hoe navigeren de verschillende type gebruikers als onderzoekers, donoren en particulieren precies? Wat vinden ze van de functionaliteiten?”, legt Jikke uit. Dat soort vragen beantwoordden zij in een zogenaamde UX test. “In ons speciaal ingerichte Happy Labs gingen we in gesprek met academici en strategische partners. We spraken mensen in Nederland, Brazilië, Canada, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.” Allemaal bedoeld om onze site beter te maken. Bekijk hier de inzichten die Valsplat daarbij opdeed. Dit alles tot grote tevredenheid van een dankbaar War Child. Iets wat motiverend werkte voor Jikke en haar team.

“We hadden ons geen beter bedrijf kunnen wensen om mee samen te werken aan dit belangrijke project. We weten nu hoe we de internationale website van War Child willen ontwikkelen, zodat deze voldoet aan de behoeften van onze nieuwe en groeiende doelgroep."
Martha Shardalow, War Child

Direct ja

“Valsplat is steeds meer bezig met maatschappelijke impact. Dat willen we met trots uitdragen, daarom zeiden we direct ja op het verzoek van War Child”, vertelt Jikke. “Want dat waar War Child voor staat is één en al impact.” Ze noemt het waardevol dat haar bedrijf daar iets aan heeft kunnen bijdragen. Natuurlijk smaakt dat naar meer, want Jikke is onder de indruk van de fijne samenwerking en getoonde betrokkenheid vanuit War Child.

Jikke van Valsplat

Jikke en haar collega’s onderzochten het gebruik van de site en spraken mensen over de hele wereld

Foto: Sandra Ruhe

Jikke van Valsplat

Allemaal bedoeld om onze War Child Alliance Foundation-website beter te maken

Foto: Sandra Ruhe

Samen maken we het verschil

Het zit ‘m vaak in de kleine dingen, zoals ook nu. Jikke: “Als onderzoekers kregen we producten van Rituals als dank voor ons werk. Dat zijn cadeautjes die War Child dan weer ontvangen heeft van haar sponsor en worden doorgegeven. Dat vind ik een heel goed teken”, refereert ze naar de kritische verhalen over de bestedingen van goede doelen. En zo maken we samen met de betrokken vrienden van Valsplat een verschil in ons dagelijkse werk.

#Goedbezig voor War Child

Valsplat is #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Word Business Friend of kom in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.