Dankzij gulle hulp Valsplat maken we samen meer online impact
“Natuurlijk hoop ik dat we daarmee ook andere bedrijven inspireren om organisaties als War Child te helpen”, vertelt Jikke de Hoop. Want alle hulp is welkom. En ook een verandering in een website kan al een groot verschil maken. Als de juiste investeerders War Child gemakkelijker kunnen vinden, kunnen uiteindelijk veel extra kinderen geholpen worden.
Het belang van een goede website kent Jikke van Valsplat als geen ander
Foto: Sandra Ruhe
Zij dompelde zich onder in onze War Child Alliance Foundation-website
Foto: Joren de Goede
Onderzoeken en analyseren
Het belang van een goede website kent Jikke als geen ander. Zij werkt al jaren als onderzoeker bij Valsplat waar zij zich de afgelopen tijd heeft ondergedompeld in onze War Child Alliance Foundation-website. Deze site heeft een opfrisbeurt nodig, maar dan is het verstandig om eerst het gebruik ervan goed te laten onderzoeken en analyseren. Exact dat waar Valsplat goed in is.
Gesprekken over de hele wereld
Jikke en haar collega’s gingen direct aan de slag. “Hoe navigeren de verschillende type gebruikers als onderzoekers, donoren en particulieren precies? Wat vinden ze van de functionaliteiten?”, legt Jikke uit. Dat soort vragen beantwoordden zij in een zogenaamde UX test. “In ons speciaal ingerichte Happy Labs gingen we in gesprek met academici en strategische partners. We spraken mensen in Nederland, Brazilië, Canada, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.” Allemaal bedoeld om onze site beter te maken. Bekijk hier de inzichten die Valsplat daarbij opdeed. Dit alles tot grote tevredenheid van een dankbaar War Child. Iets wat motiverend werkte voor Jikke en haar team.
Direct ja
“Valsplat is steeds meer bezig met maatschappelijke impact. Dat willen we met trots uitdragen, daarom zeiden we direct ja op het verzoek van War Child”, vertelt Jikke. “Want dat waar War Child voor staat is één en al impact.” Ze noemt het waardevol dat haar bedrijf daar iets aan heeft kunnen bijdragen. Natuurlijk smaakt dat naar meer, want Jikke is onder de indruk van de fijne samenwerking en getoonde betrokkenheid vanuit War Child.
Jikke en haar collega’s onderzochten het gebruik van de site en spraken mensen over de hele wereld
Foto: Sandra Ruhe
Allemaal bedoeld om onze War Child Alliance Foundation-website beter te maken
Foto: Sandra Ruhe
Samen maken we het verschil
Het zit ‘m vaak in de kleine dingen, zoals ook nu. Jikke: “Als onderzoekers kregen we producten van Rituals als dank voor ons werk. Dat zijn cadeautjes die War Child dan weer ontvangen heeft van haar sponsor en worden doorgegeven. Dat vind ik een heel goed teken”, refereert ze naar de kritische verhalen over de bestedingen van goede doelen. En zo maken we samen met de betrokken vrienden van Valsplat een verschil in ons dagelijkse werk.
#Goedbezig voor War Child
Valsplat is #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Word Business Friend of kom in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.