Raymond van Rituals: "Ik vond het tijd om iets terug te doen"
Raymond: "Ik vond het tijd om iets terug te doen en sloot mij acht jaar geleden aan bij War Child"
Foto: Rituals Cosmetics
In oktober loopt een groep collega’s van Rituals de Amsterdamse marathon voor War Child
Foto: Rituals Cosmetics
Tijd om iets terug te doen
“Het begon destijds goed te draaien met Rituals. Dus vond ik het tijd om iets terug te doen. Met onze kennis op het gebied van merken bouwen, internationale samenwerking en marketing zijn we in die jaren meegegroeid met War Child. Van geld ophalen, ons netwerk aanbieden tot nieuwe concepten bedenken. We zijn elkaar steeds meer gaan waarderen.”
Je kunt gerust van een innige vriendschap spreken. Beide organisaties hebben veel raakvlakken. “Rituals en War Child zijn creatief en ondernemend. Op een positieve manier zoeken we de grenzen op naar originele ideeën. We hebben beiden die behoefte om continu te willen vernieuwen en de wereld te veroveren. Om je nek uit te steken om succesvol te zijn. Dat is ook des War Childs.”
Raymond: "Rituals en War Child hebben beiden de behoefte om continu te willen vernieuwen"
Foto: Rituals Cosmetics
Raymonds collega's bij Rituals zijn ontzettend trots op de samenwerking tussen onze organisaties
Foto: Rituals Cosmetics
Gegrepen door optimisme
Vanaf dag één is Raymond onder de indruk van de bevlogenheid van War Child-medewerkers. Hij werd gegrepen door het optimisme. Al zijn de omstandigheden zwaar, zo ervaarde hij zelf tijdens een bezoek aan de bezette Palestijnse gebieden. “Op kleine schaal zag ik hoe het werk ervoor zorgt dat kinderen met een glimlach de deur uitlopen. Maar op hoger niveau zag ik de uitzichtloosheid van de situatie en de uiteenlopende perspectieven in zo’n conflict. Ik vind het goed dat War Child dan focust op waar ze iets kunnen veranderen.”
“Toen ik meer te weten kwam over War Child, raakte ik steeds meer betrokken. Ik kan heel veel van het leed voor mijzelf wegstoppen door net te doen alsof het er niet is en mij te verliezen in de dagelijkse sleur. Maar ik zie dat het werk van War Child aanslaat en dat trekt mij enorm aan.” En dat geldt ook voor de Rituals-collega’s die allemaal trots op de samenwerking zijn. Iets wat Raymond – naar eigen zeggen – altijd wat heeft onderschat.
Al jaren steunt Rituals Cosmetics op talloze manieren ons werk voor kinderen in oorlog
Foto: Rituals Cosmetics
Vanaf dag één is Raymond onder de indruk van de bevlogenheid van alle War Child-medewerkers
Foto: Rituals Cosmetics
Gas bijgeven voor War Child
Ondertussen zit Rituals allesbehalve stil. In oktober loopt een groep collega’s de Amsterdamse marathon om geld op te halen voor War Child. Eerder dit jaar hielp het bedrijf War Child met het realiseren van een grote deur-tot-deur-campagne. “Ik weet hoe slagvaardig War Child werkt en hoeveel succes de organisatie heeft met dit soort campagnes. Tijdens corona zat iedereen thuis en wilde wel iets doen voor een ander. Dus dacht War Child: we gaan gas bijgeven met een enorme campagne. Met het geld dat er is opgehaald kunnen we duizenden kinderen in oorlog helpen."
#goedbezig voor kinderen in oorlog
Raymond en Rituals zijn #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Kom dan ook in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.
Raymond en zijn collega's bij Rituals zijn al jaren #goedbezig voor War Child. Kom jij ook in actie?
Foto: Rituals Cosmetics