Jens van Amsterdam Marriott Hotel: "Wij willen helpen waar het kan"
Bijna 30 Marriott-vestigingen in Nederland en België komen in actie voor kinderen in oorlog
Foto: Sandra Ruhe
Het afgelopen jaar werd door alle aangesloten hotels maar liefst ruim 17.000 euro (!) opgehaald
Foto: Sandra Ruhe
Van idee naar actie
Een jaar geleden werd War Child geïntroduceerd bij Jens van Amsterdam Marriott Hotel door gezamenlijke vriend Charles Ruffalo. Het voorstel om samen in actie te komen werd besproken door de bijna dertig Marriott-vestigingen in Nederland en België. “Na een kennismaking en presentatie van War Child waren we meteen overtuigd en verkocht. We wilden zo snel mogelijk in actie komen”, vertelt Jens (algemeen manager Amsterdam Marriott Hotel).
Vol enthousiasme van start
Dat bleek intern niet aan dovemansoren gericht te zijn. Plannen werden gesmeed. Zo vroegen sommige hotels aan hun gasten of ze niet iedere dag hun kamers hoefden schoon te maken bij meerdaagse boekingen. Bij instemming van de gast gingen de bespaarde kosten naar War Child. Het afgelopen jaar werd door alle aangesloten hotels maar liefst ruim 17.000 euro (!) opgehaald. Daarnaast biedt Marriott gesponsorde hotelkamers en meeting rooms aan War Child aan.
Het mes snijdt aan twee kanten
Maar het doet meer, zag Jens. “Onderling creëert het in actie komen nog meer plezier in het werk. De interne betrokkenheid bij het thema is enorm. We hebben 52 nationaliteiten bij ons werken, waaronder mensen die afkomstig zijn uit landen in oorlog. Daar praten we ook veel over. Bovendien verwachten en verlangen met name jonge collega’s ook dat we als groot bedrijf iets doen. Dat past in deze tijdsgeest. En terecht.”
Waar Jens en zijn collega’s erg op aanslaan, is het feit dat wij hen betrekken in allerlei evenementen. Zo gaan 24 medewerkers in september de Dam tot Damloop rennen in Amsterdam. “Nee hoor ik niet, ik moet werken die dag”, lacht Jens. Dan weer serieus: “Weet je, War Child is geen organisatie die langskomt met een blanco cheque en een rekeningnummer. Door dit soort activiteiten, maar ook aangeboden concerten bijvoorbeeld, versterken we ook ons onderlinge band op de werkvloer.” Al blijft de aangeboden hulp natuurlijk de belangrijkste drijfveer voor het hotelketen.
Jens: "War Child zit daar waar de hulp het hardst nodig is"
Foto: Sandra Ruhe
Inspringen en helpen waar het kan
In gesprekken komt het ook wel eens aan op de vraag aan welke kant iemand staat in een conflict. “Voor mij persoonlijk geldt: wanneer kinderen en vrouwen als vluchtelingen, vrezend voor hun leven, hun land moeten verlaten, dan is die vraag niet zo relevant. Dan moet je inspringen en helpen waar het kan”, zegt Jens. Precies daarom steunen zij War Child. “Jullie zitten daar waar de hulp het hardst nodig is.”
#Goedbezig voor War Child
De Marriott International hotels in België en Nederland (en binnenkort ook Luxemburg) zijn #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Kom ook in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.