HP en KPMG slaan de handen ineen voor kinderen in oorlog

Toegang tot onderwijs, digitale gelijkheid én lokale impact. Het zijn belangrijke waarden voor HP en KPMG. Zij sloegen de handen ineen en doneerden daarom een mooi bedrag aan ons innovatief onderwijsprogramma Can’t Wait to Learn Oekraïne en zijn dan ook samen #goedbezig voor War Child.
War-Child-Nederland_CWTL_Utrecht_GoedBezig_HP-KPMG_3_231213

21 Oekraïense kinderen maken kennis met de Oekraïense versie van ons onderwijsprogramma Can't Wait to Learn

Foto: Liset Verberne

War-Child-Nederland_CWTL_Utrecht_GoedBezig_HP-KPMG_4_231213

Via Can’t Wait to Learn kunnen kinderen die opgroeien met de gevolgen van oorlog blijven leren dankzij educatieve spellen op tablets

Foto: Liset Verberne

Een mooie samenwerking

Jaarlijks steunen beide bedrijven gezamenlijk een project dat in hun ogen impactvol is. Zo kwamen ze dit jaar uit bij Can’t Wait to Learn. Via Can’t Wait to Learn kunnen kinderen die opgroeien met de gevolgen van oorlog blijven leren dankzij educatieve spellen op tablets. De twee bedrijven kijken met trots terug op deze mooie samenwerking met War Child waarbij ze steun hebben kunnen geven aan de ontwikkeling van Can’t Wait to Learn wereldwijd en de organisatie van een evenement voor Oekraïense kinderen in Nederland. Want juist zij kunnen de Oekraïense versie van het digitale onderwijsprogramma goed gebruiken om te blijven leren in hun eigen taal.

Zo maakte enkele weken geleden 21 Oekraïense kinderen (en hun ouders) op de Ukrainian Barvinok School in Utrecht kennis met de Oekraïense versie van ons onderwijsprogramma. Vrijwilligers van HP en KPMG hielpen daarbij om een leuke en leerzame dag voor de kinderen neer te zetten.

Een sociale impact

“Als bedrijf willen we graag een sociale impact hebben door onderwijs en technologie voor iedereen toegankelijk te maken", vertelt Erik Moltzen van HP. "Dat is exact wat Can’t Wait to Learn doet. Ik vond het bijzonder om te zien hoe Oekraïense kinderen in Nederland dit kunnen gebruiken. Prachtig die intuïtiviteit. Het is een welkome afleiding van wat er allemaal speelt voor ze. Maar ook voor mij en mijn collega’s was het emotioneel om te zien dat druppels wel degelijke grote golven kunnen genereren. Intern hebben we er ook veel aandacht aan gegeven. Het leeft heel erg bij onze medewerkers. Met deze donatie hopen we gezamenlijk dat War Child het Can’t Wait to Learn-programma verder kan ontwikkelen en beschikbaar maken voor nog meer kinderen.”

“Met deze donatie hopen we gezamenlijk dat War Child het Can’t Wait to Learn-programma verder kan ontwikkelen en beschikbaar maken voor nog meer kinderen."
Erik Moltzen, HP

Samen bereik je meer

“Dit programma sluit perfect bij ons aan: blijven ontwikkelen en talenten benutten", vult Titia Schutten van KMPG aan. "Het is echt inspirerend om te zien dat kinderen heel leergierig en in hun eigen taal onderwijs kunnen volgen. Het maakt je ook weer erg bewust van hoe gezegend wij hier zijn. De verhalen van kinderen die opgroeien met de gevolgen van oorlog halen ons allemaal uit onze bubbel waar we iedere dag in zitten. Goed dat we dit samen hebben kunnen doen en ik hoop natuurlijk dat het ook andere bedrijven inspireert om War Child te ondersteunen. Samen bereik je altijd meer dan alleen.”

#Goedbezig voor War Child

HP en KPMG zijn #goedbezig voor War Child. Ben jij geïnspireerd geraakt door hun bijzondere steun? Word Business Friend of kom in actie op een manier die bij jouw onderneming past. Want alleen sámen halen we de oorlog uit een kind.